Tejpguide :)

Hejsan, nu har jag lagt ihop en guide till att göra en tejpbit :) cirka 10 bilder :P Fast det är inte svårt jag lovar!

 Steg1. ta fyrkantiga markeringsverktyget och gör en avlång markering.

Steg2. högerklicka  sedan välj stroke, 1px svart sedan okej,
Efter det så ska du ta och sudda bort toppen och bottnen.

Steg 3, ta sedan detta verktyg som gör raka linjer.

Steg 4. du måste sammanforga slutet med början gör detta over så det blir lättare att ta bort.
Välj sedan stroke och 1px svart.

Steg 5. sudda bort allt annat så det ser ut såhär typ:

Steg 6. gör samma med bottnen.

Steg 7. ta detta verktyg och klicka mitt i tejpbiten, vi gör detta för att få färg på den, man kan bara fylla den nu med vitt och vara klar om man vill.

-INTE ETT MÅSTE
Steg 8. när du har fått en markering i tejpbiten gör nytt lager och fyll lagret med vitt. , klicka sedan på Fx nere vid lagrerna och gå in på gradient overlay, klicka upp detta fönster. (genom att klicka på färgerna, som i bilden under.)
Ni får skapa en sågan övertoning som jag har eller ta vilken som helst.

Steg 9. välj typ dessa inställningar. INTE ETT MÅSTE-

Steg 10. klicka på lagret med tejpens utkantar och lagret där den vita färgen var genom att hålla in shift,
Högerklicka sedan på en av dem och välj merge layers., sedan är det klart! sen så kan ni flytta och lite sånt :) kasnke rotera.

image184
inser att detta kanske är krångligt :) tveka inte att fråga om det är nått.

Kommentarer
Postat av: matilda

svar: åh tack så jätte mycket, va kul :)

2008-02-10 @ 13:00:29
URL: http://matildahammar.blogg.se
Postat av: Lisa

Hej! förlåt att jag krånglar.. men skulle du kunna ändra till lisaemilial.. i stället för emelia
kram

2008-02-10 @ 21:39:33
URL: http://lisaemilial.blogg.se
Postat av: biljana

hejsan!. Hittade nyss hit :).. undrar bara hur du gör en rund form på bloggen så som du har det =)
Ha det bra!

2008-02-10 @ 21:45:57
URL: http://biljanas.blogg.se
Postat av: j0n.

Sho EricSJ. Har en liten fråga... hur fixar man en ramlinje runt innehållet i bloggen? Asså som avgränsning till bakgrundnsbilden man har? Lite klen beskrivning kanske men du förstår nog vad jag menar :p

2008-02-11 @ 00:08:44
URL: http://madlib.blogg.se
Postat av: Hanna

Tack så jätte mkt, det hjälpte :) kolla in min blogg om du har tid och kommentera!

2008-06-16 @ 19:41:16
URL: http://vibyflickan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0