Glow på text / bild


Godmorgon! inte lätt att gå upp tidigt när man är ledig, man kanju vara uppe länge på kvällen istället!

Tänkte jag skulle visa lite hur man kan få en tuff effekt på saker typ såhär:
image21

Okej först börja bara med att skapa ett vanligt dokument i valfri storlek och använd en tjock text(symbolen T i verktygs menyn), blir snyggast då, går med andra också men det syns inte lika mycket då.
när du gjort detta borde det se ut såhär:
image22
Sedan skall du hålla in ctrl knappen och vänsterklicka på textlagret då kommer en markering av texten upp!:
image23
Sedan tar vi gradient tool(läs min gradientinlägg på bloggen om du inte vet var den finns)
sedan så väljer du vit till genomskinlig(kräver att du har vit färg vald:
image24
och dra ett streck lika långt som texten hälften över texten till hälften av texten(måste vara på ett nytt lager, det gör du geom att trycka på menyn LAYER-NEW-LAYER), blir bra då.
du får då något som ser ut som detta:
image25
Ta sedan ditt markeringsverktyg och markera som jag har ungefär(verktyget som heter marque tool ligger längst upp till vänster i verktygsmenyn):
image26
tryck sedan DELETE och voila. sedan har jag trollat lite vidare på min genom att t.ex kopierat texten och vänt upp och ner på den i EDIT menyn. sedan sänkt opaciteten på den. :) använde även light effects under FILTER-RENDER-LIGHTNING effekts. och till sist la jag till en stroke med vit färg och en pattern overlay, alla texteffekter och sånt finns om man klicka på FX under alla lager.
image27
OVER AND OUT



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0