Texten vid headern väck!



Hej allihopa :) Tycker det e skoj att så många har varit inne, 800% fler än igår när jag gjorde denna :)

I alla fall, idag så tänkte jag berätta hur man får bort texten från sin header som linkar till första sidan, det är inte så fint :) Det är 2 steg som är ganska enkla att göra.

STEG 1
Du går in på DESIGN--KODMALLAR(högst upp på sidan)
sen väljer du STARTSIDA(INDEX) ur listan, den skall vara där från början men se bara till att det är den du är inne på. sen så letar du upp en textslinga som ser ut såhär :
image14
Där det är markerat det är den vi ska ändra, nu har jag redan ändrat och jag kommrr inte riktigt ihåg hur det stod innan men jag tror det stog $(Blogtitle) eller nått, det skall bort, det markerade är alltså hur det skall se ut :) förhandsvisa så skall det vara borta!

STEG 2
mer eller mindre repitera steg 1 förutom att i listan där startsida(index) står ska det stå inlägg:
image15
VOILA!, snyggt!, vill man ha kvar denna under sin header så gäller det att man väljer en färdig stilmall där texten är under. men jag tycker det är finare utan, jag har inte listat ut hur man får headern att linka till första sidan men det ska jag försöka lista ut :)

over and out!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:

Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0